Een stad die haar verantwoordelijkheid neemt op het wereldtoneel

Als stad met een wereldwijde reputatie hebben we een verantwoordelijkheid. Immers Wageningen ligt niet aan het einde van de wereld, de wereld ligt aan het einde van Wageningen en dit is de verantwoordelijkheid die D66 graag draagt. We hebben de kracht om samen te werken met onze buurgemeenten, provincie, landelijke en Europese overheden. Hier zitten mogelijkheden die we moeten benutten. Die samenwerkingen kunnen we op vele terreinen zoeken. Bijvoorbeeld met de kennis-as verbinden we de universiteit met de hogescholen in Ede. De Wageningen Campus moet zich de komende jaren verder kunnen ontwikkelen als toonaangevend kenniscentrum op het gebied van Life Sciences. Ook bestuurlijk Wageningen moet haar wereldse blik opzetten. Food Valley is daarbij een versneller waarbij de gemeenteraden vanzelfsprekend hun democratische verantwoordelijkheid moeten blijven dragen. We werken al op veel vlakken goed samen met andere gemeenten in Food Valley. Nog meer samenwerken is geen doel op zich, zeker niet als hierdoor onze invloed als Wageningen zou afnemen.