Evenementen

Het hele jaar door vinden er grote en kleine evenementen en activiteiten plaats in de stad. D66 vindt dat fantastisch, maar volgens ons kan dat beter op elkaar afgestemd worden, zodat evenementen elkaar niet beconcurreren. Voor elk evenement komt er een vergunningaanvraag bij de gemeente binnen, die daar perfect overzicht over kan houden.

D66 verzet zich al jaren tegen de voorgenomen bezuiniging op het bevrijdingsfestival. Toch moeten de kosten in de hand gehouden worden, zodat de gemeenschap niet voor grote tekorten hoeft op te draaien. Dit betekent een andere manier van werken en vergt een andere betrokkenheid van vrijwilligers. D66 realiseert zich dat dit evenement inmiddels zo groot is dat hierdoor risico’s en commerciële belangen ontstaan. Wij zien het als rol van de gemeente om ervoor te waken dat het festival in Wageningen blijft én dat inwoners en vrijwilligers betrokken blijven bij de invulling van het bevrijdingsfestival.

D66 vindt het daarnaast belangrijk dat er in Wageningen – als stad der Bevrijding – het hele jaar rond aandacht besteed wordt aan 4 én 5 mei.