“De meeste mensen hebben het overgrote deel van de tijd geen hulp nodig, ze lopen niet in zeven sloten tegelijk. Sterker nog, met minder regels gaat het vaak beter met ze. Daarom is het belangrijk dat de gemeente de vrijheid geeft aan mensen om zich te ontwikkelen en om zaken te organiseren. Veel mensen zetten zich (vaak) vrijwillig in voor een betere en leukere samenleving. Dat zijn voor mij de echte helden van de stad.

Ik ben er trots op dat we recent in moeilijke financiële tijden keuzes hebben durven maken. We zijn niet weggedoken voor onze verantwoordelijkheid en hebben de rekening niet doorgeschoven voor de volgende gemeenteraad, maar zelf de pijnlijke keuze gemaakt.”

Jan-Willem Lammers is student toegepaste dierwetenschappen en actief sporter, met name schermen is zijn passie. Sinds 2016 is hij gemeenteraadslid namens D66. Hij heeft zich onder andere ingezet om sport toegankelijk te maken voor mensen die een (tijdelijk) drempels ervaren, door Wageningen aan te sluiten bij het uniek sporten programma. Ook maakte hij zich hard voor de vertrouwenscontactpersonen, die in Wageningen klaar staan om naar iedereen te luisteren die bij een vereniging grensoverschrijdend gedrag heeft ervaren.

Portefeuilles
Financiën; Veiligheid; Sport & Cultuur; Milieu