donderdag 4 november 2021

Kandidatenlijst Gemeenteraadsverkiezing D66 Wageningen bekend

PERSBERICHT

De kandidatenlijst van D66 Wageningen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 is bekend. Wethouder Maud Hulshof, die in het voorjaar reeds verkozen is tot lijsttrekker: “Met deze lijst kan D66 in Wageningen het verschil maken om verder te bouwen aan een groene, duurzame, bruisende stad voor iedereen. Onze leden kozen deze mensen voor de D66 lijst voor Wageningen. We hebben een inhoudelijk en bestuurlijk sterk team met een goede mix van ervaring en nieuw talent.”

Op plek 2 staat Laura Kaper. Ze is sinds 2018 actief in de gemeenteraad en is sinds december 2019 de fractievoorzitter van D66 Wageningen. Laura combineert als ondernemer haar visie en ideeën met enthousiasme, een goed netwerk en daadkracht; hierdoor heeft ze al veel projecten weten vlot te trekken. Ook op de derde plek is een vrouw verkozen. Monique Peters is een geliefde bestuurder/toezichthouder in het brede veld van maatschappelijke ondersteuning, sport, wetenschap en onderwijs. Op de vierde plaats staat een nieuwkomer in Wageningen: Martin Riesmeijer. Martin woont sinds kort met zijn gezin in Buitenoord, hij is ondernemer in het werkveld van het onderwijs en hij heeft politieke ervaring opgedaan in Groningen. Radboud van Hal is de volgende ervaren bestuurder op de lijst; Radboud is directeur van een adviesbureau en is bestuurder bij verschillende maatschappelijke- en onderwijsorganisaties en daarnaast ook nog enthousiast scheidsrechter. Teun Fiers staat op plek 6; hij is op dit moment steunfractielid. Teun werkt als bodemkundige en is inhoudelijk sterk op duurzaamheid, groen, ruimtelijke ordening en democratische vernieuwing. Machteld Vos de Wael staat op plek 7. Zij is als theaterregisseur/psychodramaturg actief in het culturele veld en zit inmiddels al een aantal maanden in de gemeenteraad. Ook Jan-Willem Lammers, op plek 8, is ziend raadslid. Hij vertegenwoordigt de Wageningse raad in Euregio en is actief als bestuurder bij schermvereniging La Prime. Sara Panis, op plek 9, is reeds zeer actief voor D66, als raadslid en steunfractielid bij de Provinciale Staten van Gelderland. Robbert Solleveld is als nieuwe masterstudent in Wageningen een mooie aanvulling in de top 10. Hij heeft ruime ervaring bij D66 landelijk en bij de Provinciale Staten van Zuid Holland.

D66 Wageningen heeft de ambitie om in 2022 de grootste partij van Wageningen te worden. Met deze lijst laat D66 zien klaar te zijn voor de verkiezingen. Met dit team wil D66 de verbinding leggen tussen partijen en durft keuzes te maken, voor de korte én lange termijn. Door te zorgen dat de financiën in balans zijn, kunnen we zelf als stad aan het stuur blijven. Wat ons betreft versterken we het unieke karakter van Wageningen en zorgen we dat iedereen mee kan doen. Dat betekent een fijne plek om te wonen, te werken, te ondernemen, te ontspannen en te zijn. Want er is ruimte voor iedereen. Alleen door samen te werken kunnen we Wageningen laten bruisen en versterken. Dat doen we door rekening te blijven houden met de mens, natuur, klimaat en de economie.

De volledige lijst van D66 Wageningen:

1.Maud Hulshof
2. Laura Kaper