woensdag 9 juni 2021

Maud Hulshof gekozen tot lijsttrekker voor 2022

PERSBERICHT

D66 Wageningen gaat de gemeenteraadsverkiezingen van maart volgend jaar in met Maud Hulshof als lijsttrekker. Na een interne verkiezing stemden 98 % van de leden van de Wageningse afdeling van de partij op Maud Hulshof. Er waren geen tegenkandidaten.

Maud Hulshof is vereerd met het vertrouwen van de leden. “Ik kijk ernaar uit om samen met de leden D66 weer de grootste te maken in Wageningen en zo het D66 geluid in onze stad nog meer te laten klinken” vertelt ze. De nieuwe lijsttrekker zat sinds 2018 in de Wageningse raad en is sinds december 2019 wethouder in Wageningen.

“Na bij de vorige verkiezingen al vol enthousiasme als de nummer vier met toenmalig lijsttrekker Dennis Gudden de lijst aangevoerd te hebben, zijn we erg blij dat Maud onze lijsttrekker is voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Wageningen”, zegt Mark Giebels, voorzitter van de lokale afdeling van D66.

De afgelopen jaren hield Maud Hulshof zich onder meer bezig met Financiën, Economie, Werk & Inkomen en Groen. Zo zette ze zich in om de financiën weer in balans te krijgen, werkte ze verder aan het onderzoek “Vertrouwen Werkt” en is ze het bestuurlijk gezicht van Wageningen in de regio FoodValley. Op dit moment werkt Maud Hulshof samen met ondernemers en andere belanghebbenden aan het versterken van de binnenstad en aan het versterken van het Wagenings groen.

“Maud Hulshof is een gewaardeerde wethouder die goed en transparant opereert in raad en college’ , volgens Laura Kaper, voorzitter van de fractie van D66, “haar lijsttrekkerschap belooft continuïteit en dat is nodig in de woelige tijden van corona’.

Bij de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen was D66 de grootste partij van Wageningen met 22,6% van de stemmen. Maud Hulshof zou maar al te graag dit resultaat willen evenaren. “D66 kan de verbinding leggen tussen partijen en durft keuzes te maken, voor de korte én lange termijn. Door te zorgen dat de financiën in balans zijn, kunnen we zelf als stad aan het stuur blijven. Wat ons betreft versterken we het unieke karakter van Wageningen en zorgen we dat iedereen mee kan doen. Dat betekent een fijne plek om te wonen, te werken, te ondernemen, te ontspannen en te zijn. Want er is ruimte voor iedereen. Alleen door samen te werken kunnen we Wageningen laten bruisen en versterken. Dat doen we door rekening te blijven houden met de mens, natuur, klimaat en de economie.”

Vanaf 11 augustus kunnen leden van D66 zich kandideren voor de lijst van de gemeenteraadsverkiezing.