vrijdag 5 februari 2021

Nieuw steunfractielid: Femke Jochems

De gemeenteraadsfractie van D66 Wageningen wordt sinds eind januari een nieuwe ondersteuning. Femke stelt zichzelf voor:

“Ik ben Femke Jochems, 33 jaar en woon sinds 2012 in Wageningen. In het dagelijks leven werk ik als beleidsmedewerker stedelijke milieus bij Vogelbescherming Nederland aan een gezondere leefomgeving voor vogels en mensen. Ik heb een brede achtergrond in ecologie, milieuwetenschappen en ruimtelijke ordening en houd me graag bezig met de vraag die als een rode draad door deze disciplines heenloopt: “Wie doet wat waar en hoe komt dat?”.

De manier waarop we samenleven en de wereld waarin we dat doen veranderen razendsnel. Thema’s als energietransitie, behoud van biodiversiteit en overgang naar natuurinclusieve landbouw klinken abstract, maar zullen de komende jaren een zichtbare en blijvende invloed hebben op de fysieke leefomgeving, ook in en om Wageningen. We zijn een kleine stad met grote ambities, die een wereldwijde voorbeeldfunctie heeft. Maar tegelijkertijd ook een plek waar allerlei mensen willen wonen, werken en leven. Ik zet me graag in voor een Wageningen waar we samen bouwen aan een leefbare en gezonde toekomst.”