zaterdag 28 november 2020

Tijdelijk raadslid: Machteld Vos de Wael

Tussen november 2020 en maart 2021 is raadslid Sara Panis afwezig in de gemeenteraad wegens zwangerschapsverlof. De leegkomende zetel wordt ingevuld door Machteld Vos de Wael. Zij neemt Sara’s portefeuille van wonen, democratische vernieuwing en interne organisatie overnemen. Daarnaast blijft Machteld ook aanspreekpunt voor de cultuursector, wat zij als lid van de steunfractie ook al was.

De komende weken zal Machteld namens D66 het woord voeren op dossiers in haar porterfeuille wonen, zoals locaties waar nieuwe woningen worden gerealiseerd. Ze vindt het bij dergelijke projecten belangrijk dat er goed geluisterd wordt naar bewoners in de omgeving, maar dat er ook oog is voor de toekomstige bewoners.

Met betrekking tot haar portefeuille cultuur is Machteld extra alert voor de schade die de corona-maatregelen hebben op de lokale cultuursector. Daarvoor houdt Machteld zich aanbevolen als aanspreekpunt.