maandag 7 oktober 2019

Wethouder Dennis Gudden kondigt vertrek aan

Dennis Gudden heeft vandaag, 7 oktober 2019, het besluit genomen te stoppen als wethouder.  “In het voorjaar van 2019 heb ik in het college aangekondigd volgend jaar drie maanden met mijn gezin naar Nieuw-Zeeland te gaan. Het is in mijn ogen niet verantwoord om zonder vervanging afwezig te zijn. De gemeente Wageningen vraagt om continuïteit in mijn portefeuilles, zodat er tijdig volwaardige invulling is en er zo voor de stad geen gaten vallen.”

De fractie en het bestuur hebben respect en begrip voor zijn besluit. “We danken Dennis voor zijn inzet als wethouder en zijn bijdrage aan het vormgeven van het D66-geluid in het college van Wageningen,” benadrukken fractievoorzitter Maud Hulshof en afdelingsvoorzitter Mark Giebels.

Dennis staat bekend als ervaren, energieke, bevlogen en breed gewaardeerde bestuurder, die zijn inhoudelijke expertise op het gebied van financiën, economie, groen en sociaal domein combineert met een transparante bestuursstijl. Hij staat open voor iedereen – inwoners, studenten, bedrijven, onderzoekers en collega bestuurders, waardoor hij mensen in verbinding brengt. Met zijn gedrevenheid om zaken voor elkaar te krijgen, zijn gevoel voor bestuurlijke verhoudingen, oog voor het resultaat, de mens én het proces was het heel prettig samenwerken met Dennis.

Het bestuur en de fractie zijn gestart met de procedure voor het vinden van een geschikte opvolger van Dennis. Uiteraard zullen we daarover zo snel mogelijk verder berichten. Voorlopig zal Dennis zijn werkzaamheden voortzetten.

Voor vragen kun je contact opnemen met de afdelingsvoorzitter Mark Giebels en fractieleider Maud Hulshof.