maandag 8 april 2019

D66 Wageningen zoekt een fractiemedewerker!

De raadsfractie van D66 Wageningen zoekt op korte termijn een fractiemedewerker voor ongeveer 12 uur per maand voor de duur van minimaal 1 jaar. Een fractiemedewerker is essentieel voor het goed functioneren van de fractie als geheel. De functie is een prima plek om je verder te verdiepen in de politiek en het bijbehorende netwerk.

De Wageningse D66-fractie bestaat uit 5 raadsleden. De fractie komt elke twee weken bijeen op maandagavond om de D66-standpunten voor de Raadsvergadering voor te bereiden. De fractie laat zich ondersteunen door een fractiesecretaris.

Wat ga je doen?

• Je zorgt voor de voorbereiding en verslaglegging van fractievergaderingen;
  • Je coördineert de inkomende fractiepost en -mail en beantwoordt brieven en mails van burgers;
  • Je schrijft mee aan artikelen voor de website en plaatst deze;
  • Je stelt een actielijst op, houdt deze bij en je zorgt dat berichten bij het juiste raadslid terechtkomen;
  • Je verzorgt overige werkzaamheden om het reilen en zeilen binnen de fractie effectief te laten verlopen;
  • Je verzorgt de organisatie van fractieactiviteiten;
  • Je houdt het digitale archief bij.

Welke kwaliteiten verwachten wij van je?

• Gevoel en interesse voor politiek en politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Leergierige instelling en bereidheid om een stapje extra te doen als deadlines dichterbij komen;
  • Lid van D66 en/of Jonge Democraten is een vereiste;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal; goede communicatieve en redactionele vaardigheden;
  • Bekendheid met gangbare computerprogramma’s (zoals ook bijv. Dropbox en Google Calendar), sociale media en een visie op het
  • gebruik van zulke digitale (communicatie)middelen;
  • Organisatorische kwaliteiten, proactieve houding en teamspelersmentaliteit;
  • Beschikbaarheid op maandagavond (fractievergaderingen) en flexibele inzet doordeweeks/in het weekend;
  • Liefst woonachtig in Wageningen.

Wat krijg je ervoor terug?

• Veel ruimte voor eigen initiatief;
  • Een informele en collegiale (werk)sfeer met enthousiaste en gedreven mensen;
  • Een voortreffelijke gelegenheid om de Wageningse politiek van zeer dichtbij te leren kennen;
  • De mogelijkheid om contacten op te doen bij verschillende Wageningse maatschappelijke organisaties;
  • Binnen de functie kun je mogelijk op den duur meer inhoudelijke taken uitvoeren, zoals het (mede)opstellen van schriftelijke vragen, moties, amendementen en notities (en wellicht steunfractielid worden).

Geïnteresseerd?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Maud Hulshof (maud66.hulshof@gmail.com, 06-40821356). Je kunt je motivatiebrief met curriculum vitae richten aan Maud Hulshof en vóór vrijdag 19 april 2019 mailen naar maud66.hulshof@gmail.com onder vermelding van “vacature fractiesecretaris D66”.Vanuit ons budget is er ruimte om een vergoeding voor de werkzaamheden uit te keren (vrijwilligersvergoeding).

Ben je flexibel inzetbaar, telefonisch goed bereikbaar en altijd al eens echt werk willen maken van je politieke interesse?

Dan zoeken wij jou!