dinsdag 13 februari 2018

Veel Wageningers denken mee met D66 fiets enquête

Wageningen één groot fietsknelpunt? De D66 enquête maakt een golf van reacties los. De enquête fietsknelpunten trekt binnen enkele dagen meer dan 200 reacties. Het aantal gemelde fietsknelpunten (27) loopt nog steeds op. Blijkbaar legt dit een gevoelig punt bloot; fietsen is belangrijk in Wageningen. Op de enquête kan nog twee weken gereageerd worden. D66 is benieuwd naar de uitslag om 2 miljoen euro fietsbudget zo goed mogelijk te besteden.

Binnen een week tijd hebben al meer dan 200 Wageningers gereageerd op de enquête van D66 over de belangrijkste fietsknelpunten in de stad. Vorige week zijn we gestart met 10 knelpunten. Inmiddels staat de teller op 27 locaties die volgens onze inwoners aangepakt zouden moeten worden. En dat aantal loopt de komende periode nog verder op, want dagelijks worden nog nieuwe knelpunten gemeld.

D66 is erg blij met de actieve inbreng van de Wageningers. Het past naadloos in de werkwijze van onze partij: samen met de inwoners van Wageningen bepalen welke onderwerpen aangepakt moeten worden, en met vertrouwen in de inwoners om de beste oplossingen aan te dragen. Daarnaast laat het zien dat de fiets een belangrijk onderwerp is in Wageningen. Veel mensen gebruiken de fiets dagelijks om naar studie, werk of sport te gaan. Daarom wil D66 2 miljoen euro vrijmaken uit het bereikbaarheidsbudget, zodat we snel aan de slag kunnen met het verbeteren van de fietsinfrastructuur.

De komende weken blijft de enquete online staan en kunnen de Wageningers stemmen op de plekken die als eerste aangepakt moeten worden.  5 maart worden de resultaten van de enquete bekend gemaakt. Hou onze website in de gaten voor de definitieve aankondiging.

De enquête vind je hier. Er kan op meerdere verschillende knelpunten tegelijk worden gestemd.