woensdag 5 juli 2017

Leden D66 Wageningen wijzen Dennis Gudden aan als lijsttrekker

Dennis Gudden

De leden van D66 Wageningen hebben bij de interne verkiezingen Dennis Gudden gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.

Dennis Gudden kreeg 56% van de stemmen, Paul Toxopeus kreeg 31% en de derde kandidaat Monique Zwetsloot behaalde 13% van de stemmen.

Wageningen mooier, sterker en duurzamer

Dennis Gudden (38) is sinds 2016 wethouder namens D66.  In Wageningen houdt hij zich bezig met het groen in de stad, afval, cultuurhistorie, financiën, economie (Foodvalley), werk en inkomen. Gudden: “’Ik kijk nu al uit naar de campagne. We zijn trots op wat we de afgelopen jaren gerealiseerd hebben, zoals de ontwikkeling van de Campus, het nieuwe Groenbeleidsplan en het unieke experiment met de bijstand. Samen met Paul Toxopeus en de andere mensen op de lijst zet ik me straks in om Wageningen ook de komende jaren mooier, sterker en duurzamer te maken.’

Kandidatenlijst opstellen

De volgende stap is het opstellen van de rest van de kandidatenlijst. De procedure daarvoor loopt nog tot in oktober en de definitieve vaststelling volgt in november. Van het verkiezingsprogramma is  een eerste concept gereed, maar dat zal eerst nog met de leden worden besproken en vastgesteld.

D66 kijkt vol vertrouwen de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 tegemoet en hoopt dan wederom de grootste partij van Wageningen te worden en deel te nemen aan het stadsbestuur.