zondag 25 juni 2017

Wageningen wordt groener (Operatie Steenbreek )

D66 wil meer groen in de stad en de kwaliteit ervan te verbeteren, en daarnaast het gemeentelijk groen herstellen. Groen levert een niet te onderschatten bijdrage aan de gezondheid en welzijn van de bewoners. Aangetoond is dat er een duidelijk relatie is tussen groen en gezondheid, de zogenaamde Vitamine G zoals de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek dat noemt. De G staat voor groen en Vitamine voor de positieve effecten van groen op onze gezondheid.
Om de wijken zoveel mogelijke groene uitstraling te geven is op woensdag 14 juni j.l begonnen met de ‘operatie steenbreek’, als eerste in de Tarthorst. In samenwerking met de Wageningse tuincentra ontvangen deelnemers een bloeiende plant als er een tegel wordt ingeleverd. Het is goed om te zien hoe enthousiast en geïnteresseerd bewoners mee doen aan de actie. Wat D66 Wageningen betreft volgen dit soort acties ook in alle andere wijken.

D66 ziet graag dat die initiatieven in de wijken worden ondersteund, want het is een mooi middel om onze stad nog groener te maken en bewoners te betrekken bij de eigen buurt. Dat gaat niet vanzelf en ook de binding op langere termijn zal de nodige inspanning vragen. Met een goede facilitering kunnen we dat zeker stimuleren. Dus zoals wethouder Gudden zei “stenen eruit, planten erin”!